ΑΡΘΡΑ

Πρόληψη της ρήξης του Προσθίου Χιαστού Συνδέσμου

27 Νοεμβρίου 2015

Η ρήξη του προσθίου χιαστού συνδέσμου είναι μία συχνή πάθηση ιδίως στους αθλητές, με τις γυναίκες αθλήτριες να έχουν 2-8 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα για αυτόν τον τραυματισμό. Παράγοντες που έχουν ενοχοποιηθεί είναι το ακατάλληλο έδαφος, τα λάθος υποδήματα, σπρώξιμο από άλλον αθλητή, λάθος προσγείωση από ένα άλμα κλπ. Ακόμα ανατομικοί παράγοντες, όπως η φαρδύτερη λεκάνη, τα ανάκυρτα γόνατα, η βλαισογονία, η μικρότερη μυική μάζα αλλά και ορμονικοί παράγοντες καθιστούν τις γυναίκες πιο ευαίσθητες στον τραυματισμό του προσθίου χιαστού συνδέσμου.

Η πρόληψη του τραυματισμού του ΠΧΣ περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα πλειομετρικών ασκήσεων, ασκήσεων ισορροπίας και ασκήσεων ενδυνάμωσης και σταθεροποίησης.
 Οι πλειομετρικές ασκήσεις συνδυάζουν την δύναμη με την ταχύτητα και αξιοποιούν την ικανότητα των μυών να επιμηκύνονται και να συστέλλονται για να αυξήσουν τη δύναμή τους. Παράδειγμα τέτοιας άσκησης είναι το άλμα από ένα κουτί στο έδαφος και αμέσως ξανά άλμα. 
Ασκήσεις ισορροπίας μπορούν να γίνουν με ένα δίσκο ισορροπίας, στα δύο ή και σε ένα πόδι εναλλάξ. 
Ασκήσεις ενδυνάμωσης και ισορροπίας μπορούν να γίνουν με άλματα και κατάλληλη προσγείωση στο ένα πόδι με το γόνατο λυγισμένο.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι πλειομετρικές ασκήσεις είναι περισσότερο αποτελεσματικές όταν εφαρμόζονται τουλάχιστον μια φορά εβδομαδιαίως, το λιγότερο για 6 εβδομάδες.
Ο σχεδιασμός των ασκήσεων χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η φυσική κατάσταση των αθλουμένων και η αύξηση της έντασης, της ταχύτητας και της πολυπλοκότητας των ασκήσεων πρέπει να γίνεται σταδιακά και προσεκτικά.

Συμβουλευτείτε τον γυμναστή σας… και καλή προπόνηση!



Back to blog list

Tags



Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης σε αυτήν την ιστοσελίδα, οι ρυθμίσεις των cookies έχουν οριστεί σε "Αποδοχή cookies". Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο