ΑΡΘΡΑ

Συμβουλές για 'ξεκούραστη' δουλειά

Συμβουλές για “ξεκούραστη” δουλειά στο γραφείο

24 Μαρτίου 2016

Τενοντίτιδες, αρθρίτιδες, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα, οσφυαλγία, ραχιαλγία, αυχεναλγία είναι μερικές παθήσεις που μπορεί να εμφανίσει κάποιος και που μπορεί να σχετίζονται με την κακή στάση σώματος καθώς και την υπέρχρηση κάποιων μυικών ομάδων καθημερινά στον εργασιακό χώρο.
Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβλήματα αυτά σε ποσοστό 49% οδηγούν τους ασθενείς σε αναρρωτική άδεια, κάνοντας σαφή την ανάγκη για πρόληψη.

Ο άνετος, λειτουργικός και εργονομικός εργασιακός χώρος είναι το πρώτο βήμα για να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας. Το κάθισμα εργασίας θα πρέπει να υποστηρίζει την οσφυική χώρα. Ένα ειδικό μαξιλάρι ή μία πλάτη καθίσματος μπορεί να βοηθήσουν. Η στάση του σώματος δεν θα πρέπει να καταπονεί την πλάτη ή τον αυχένα ενώ είναι πολύ σημαντικό να ρυθμιστεί το ύψος του καθίσματος καθώς και η θέση των αντικειμένων που χρησιμοποιούμε στο γραφείο.

Για τους χρήστες ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι απαραίτητη η τοποθέτηση του πληκτρολογίου και του ποντικιού κοντά και στο ύψος του αγκώνα. Τα χέρια τοποθετούνται κοντά στο σώμα και φροντίζουμε ο αγκώνας και ο καρπός να είναι στην ίδια ευθεία ώστε να μειώσουμε την καταπόνησή τους. Μπορεί να γίνει χρήση ειδικών εργονομικών πληκτρολογίων ή ποντικιών καθώς και χρήση ειδικών βοηθημάτων-ναρθηκών που σκοπό έχουν να μειώσουν τις πιέσεις που δέχεται ο καρπός και το χέρι. Ακόμα είναι σημαντικό το ύψος της οθόνης να βρίσκεται στο ύψος των ματιών, να καθαρίζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ανά μία ώρα να γίνεται κάποιο διάλειμμα για να ξεκουράζονται τα μάτια.

Εάν η εργασία απαιτεί συνεχείς, επαναλαμβανόμενες κινήσεις π.χ. δακτυλογράφος, βαφέας κλπ, είναι απαραίτητα μικρά διαλείμματα σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να χαλαρώνουν και να ξεκουράζονται οι μύες και οι αρθρώσεις που χρησιμοποιούνται. 
Πολύ βοηθητικές είναι και οι διατάσεις μυών σε κατεύθυνση αντίθετη από αυτή που συνήθως κάνουν. Διατάσεις μπορούν να γίνουν στον καρπό, στα δάκτυλα, στον αυχένα, στη μέση, στα πόδια.

Μεγάλη προσοχή χρειάζεται κατά την άρση βάρους από το έδαφος, ιδίως από τους επαγγελματίες που η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει τέτοιες κινήσεις. Η άρση βάρους θα πρέπει να γίνεται με λυγισμένα τα γόνατα και όχι τη μέση.

Συμβουλευτείτε τον Ορθοπαιδικό σας! Η εργασία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας! Ας φροντίσουμε να είναι ευχάριστη και ασφαλής!

 



Back to blog list

Tags



Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης σε αυτήν την ιστοσελίδα, οι ρυθμίσεις των cookies έχουν οριστεί σε "Αποδοχή cookies". Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο