ΑΡΘΡΑ

Μπορούν να προληφθούν οι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο;

8 Μαρτίου 2017

Το ποδόσφαιρο αποτελεί το δημοφιλέστερο άθλημα παγκοσμίως, και είναι ένας τρόπος βελτίωσης της αερόβιας ικανότητας, της ισορροπίας, της ευκινησίας ενώ συμβάλλει ταυτόχρονα στην καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος και της συνεργασίας.

Δεν είναι όμως σπάνιες οι φορές που κάποιος αθλητής ερασιτέχνης ή επαγγελματίας θα υποστεί κάποιον τραυματισμό που θα τον αναγκάσει να μείνει εκτός αγωνιστικών χώρων για μικρό ή μεγαλύτερο διάστημα.
Οι κακώσεις στο ποδόσφαιρο μπορεί να είναι τραυματικές ή λόγω υπέρχρησης.

Οι πιο συχνές αφορούν διαστρέμματα της ποδοκνημικής, κακώσεις στο γόνατο όπως ρήξη προσθίου χιαστού συνδέσμου, ρήξη έσω πλαγίου συνδέσμου ή ρήξη μηνίσκου, και πιο σπάνια κατάγματα από άμεση πλήξη. Επίσης συχνές είναι οι τενοντοπάθειες όπως του αχιλλείου ή του επιγονατιδικού, οι θλάσεις των οπίσθιων μηριαίων ή της γαστροκνημίας. Οι κακώσεις των άνω άκρων, της κεφαλής ή του αυχένα είναι πιο σπάνιες και οφείλονται σε πτώσεις ή άμεση πλήξη.

Όλες οι κακώσεις θα πρέπει να εκτιμηθούν από κάποιον ειδικό που θα συστήσει και την ανάλογη θεραπεία. Οι περισσότερες κακώσεις περνούν με κάποιο διάστημα ανάπαυσης, συντηρητικής αγωγής και κάποιο πρόγραμμα αποκατάστασης. Υπάρχουν όμως και τραυματισμοί που χρήζουν χειρουργικής επέμβασης. Η επιστροφή στους αγωνιστικούς χώρους γίνεται πάντοτε μετά από τη σύμφωνη γνώμη του θεράποντα ιατρού.
Μπορούν όμως να προληφθούν οι τραυματισμοί στο ποδόσφαιρο; Ή τουλάχιστον να μειώσουμε τις πιθανότητες τους; Υπάρχουν ορισμένες συμβουλές που έχουν αποδεικτεί ιδιαίτερα αποτελεσματικές με βάση συγκριτικές μελέτες χρόνων.

  • Πριν την έναρξη της σεζόν κάνε μια κλινική εξέταση και συμβουλέψου κάποιον ειδικό
  • Χρησιμοποίησε κατάλληλα αθλητικά παπούτσια και περικνημίδες
  • Απέφυγε τους κακούς αγωνιστικούς χώρους – αυξάνουν την πιθανότητα τραυματισμού
  • Χρησιμοποίησε μπάλες κατάλληλου μεγέθους συνθετικές – οι δερμάτινες μπάλες που μπορεί να κατακρατουν νερό γίνονται βαρύτερες και πιο επικίνδυνες ιδίως στις κεφαλιές
  • Απέφυγε τις μετακινούμενες εστίες που μπορεί να πέσουν σε παίκτες και ζήτησε σταθερές όπου είναι δυνατό
  • Ενυδατώσου ικανοποιητικά – αν περιμένεις να διψάσεις είναι αργά για να ενυδατωθείς σωστά
  • Πρόσεχε τις καιρικές συνθήκες ιδίως την υπερβολική ζέστη και την υγρασία
  • Διατήρησε μια καλή φυσική κατάσταση – οι τραυματισμοί είναι συχνότεροι σε όσους δεν έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα
  • Μετά από μια περίοδο απόχης ή ξεκούρασης, προχώρα σταδιακά μέχρι την πλήρη επιστροφή στο ποδόσφαιρο – αερόβια γυμναστική, ασκήσεις ενδυνάμωσης, ασκήσεις ευκινησίας
  • Απέφυγε τους τραυματισμούς από υπερχρηση – συμβουλέψου τους ειδικούς σε περίπτωση που νιώθεις πόνο ή δυσφορία ή κόπωση. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες τραυματισμού και θα αποφύγεις το ‘’burn-out’’
  • Ακολουθησε ένα καλό και σύγχρονο πρόγραμμα προετοιμασίας
  • Μην παίζεις αν δε νιώθεις καλά ή νιώθεις κουρασμένος- αυξάνεις τις πιθανότητες τραυματισμού σου

Συμβουλευτείτε τον ειδικό σας και καλούς αγώνες!!

Πηγή: stopsportsinjuries.org



Back to blog list

Tags



Συνεχίζοντας την περιήγηση στην ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερα...

Για να έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης σε αυτήν την ιστοσελίδα, οι ρυθμίσεις των cookies έχουν οριστεί σε "Αποδοχή cookies". Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο